Een kind dat in verbinding is met zichzelf, leert kennen wat in hemzelf leeft. Het ervaart zichzelf. Dit kind respecteert zichzelf en is zelfbewust.
De digitale versie van:
Educare 2013 nummer 5
In dit nummer onder andere: Kinderen van nu verbazen zich over de Zwarte Piet van Vroeger, en niet alleen over zijn kleur. Wat? Een roe? Mocht hij slaan dan? En wie bepaalt wat zoet is, en wat stout?
De kinderen in Ridderkerk krijgen sinds kort lessen in ridderlijkheid: opkomen voor de zwakkeren, open en eerlijk zijn en contact blijven houden.
Het 'heerlijk avondje' met je ADHD'er, hoe je je dyslectische kind door de sinterklaasgedichten heen helpt. En hoe vier je sinterklaas met een kind met autisme, die niet van verrassingen houdt?
Leef jij de waarden die je belangrijk vindt? En hoe geef je daar vorm aan? Ben jij de vader/moeder/juf meester die jij je kind gunt?
En meer............
Verder lezen »
Korte, praktische tips met als thema:
Kom mee naar buiten!
Buiten kun je lekker je energie kwijtraken, maar ook in stilte luisteren naar de gratis concerten van moeder natuur. Ontdek de mooiste plekjes en beleef hier je geluksmomentjes...
Verder lezen »
Zomaar een artikel uit May 2012 :
Ik hou van jou
Ben je ook zo dol op cadeautjes? Ik wel – ik vind
het echt heerlijk om ze te krijgen. Als kind kon ik
de nacht voor mijn verjaardag niet slapen. En als dan het dienblad met thee, een beschuitje en – nog belangrijker – de pakjes onder luid zingen mijn slaapkamer werd binnengedragen, dan verscheen een grijns die de rest van de dag niet meer van mijn smoel te vegen was...
Verder lezen »
Ook interessant:
Vlinderwijs Talentenboom
Bij Educare 2014 nummer 3, pagina 6-9.
Tweewekelijks schrijven de kinderen in de talentenboom wat ze de volgende periode willen ontwikkelen. Na die periode tekenen ze dan een rups of vlinder bij het talent.
Vlinderwijs / Kinderwijze scholen – Antwerpen
Verder lezen »