Tussen twee personen die elkaar tegenkomen is er altijd communicatie. De kwaliteit van die communicatie is bepalend of het tot een verbinding komt.
De digitale versie van:
Educare 2013 nummer 5
In dit nummer onder andere: Kinderen van nu verbazen zich over de Zwarte Piet van Vroeger, en niet alleen over zijn kleur. Wat? Een roe? Mocht hij slaan dan? En wie bepaalt wat zoet is, en wat stout?
De kinderen in Ridderkerk krijgen sinds kort lessen in ridderlijkheid: opkomen voor de zwakkeren, open en eerlijk zijn en contact blijven houden.
Het 'heerlijk avondje' met je ADHD'er, hoe je je dyslectische kind door de sinterklaasgedichten heen helpt. En hoe vier je sinterklaas met een kind met autisme, die niet van verrassingen houdt?
Leef jij de waarden die je belangrijk vindt? En hoe geef je daar vorm aan? Ben jij de vader/moeder/juf meester die jij je kind gunt?
En meer............
Verder lezen »
Korte, praktische tips met als thema:
Blij met mij!
Educare Katern 2012-3 jaargang 30, mei 2012. Blij met modder, meer verbinding met minder speelgoed, je eigen droomeiland, sprankels en zaadbommetjes, besmettelijkheid van geluk.
Verder lezen »
Zomaar een artikel uit August 2013 :
Van status naar waarde, positieve ontwikkelingen in het onderwijs
Claire Boonstra is energiek en creatief en heeft een visie die ze ook nog eens overtuigend weet uit te
dragen. Tijdens TEDxAmsterdam hield ze een bevlogen en bij vlagen emotioneel betoog, waarin ze
opriep tot vernieuwing van het onderwijs.
Verder lezen »
Ook interessant:
Talentontwikkeling door Passie-onderwijs
In 2009 legde Chantal Trigallez contact met Marinus Knoope met het verzoek de creatiespiraal toepasbaar te mogen maken voor kinderen / jongeren.
Haar motivatie is om kinderen al op jonge leeftijd contact te laten maken met hun wensen/verlangens en daarmee met zichzelf en anderen. Hierdoor worden talenten makkelijker/sneller aangeboord en ontwikkeld alsmede een groot
aantal andere vaardigheden die de levenskwaliteit bevorderen.
Verder lezen »