Tussen twee personen die elkaar tegenkomen is er altijd communicatie. De kwaliteit van die communicatie is bepalend of het tot een verbinding komt.
De digitale versie van:
Educare 2014 nummer 2
Heb jij de moed om te veranderen, voor jezelf op te komen, je plek in te nemen? Dat je durft te laten weten dat de manier waarop je moet leren niet bij je past, of dat je niet gelukkig bent op school. Dat je voor jezelf mag opkomen en dat iedereen dan een stukje opschuift. Net zo lang tot het schikt: iedereen in zijn schik is.
Verder lezen »
Korte, praktische tips met als thema:
Vier vandaag!
Vier de dag! Dat kan op zo veel manieren… Door met kinderen in de natuur een klankkaart van de dag te maken of een heus ‘vandaag-parfum’. Of gewoon thuis of in het klaslokaal aan het einde van de dag. Door een dagberaad te houden, een tijdscapsule te maken. Door op allerlei manieren stil te staan bij de gewoon-bijzondere dingen van de dag. Want er is maar één vandaag. En dat mag gevierd worden. Op welke manier dan ook.
Verder lezen »
Zomaar een artikel uit March 2013 :
Special: Buiten spelen en Gezonde Risico's
"Fall seven times; stand up eight" - Buiten spelen is een must, voor de gezondheid, voor de sociale contacten, om beter te kunnen denken. Toch maakt het nog heel wat uit of kinderen die frisse neus op een grijs of op een groen speelplein opdoen. Bovendien lijkt het wel of we alle risico’s voor kinderen willen afdekken. Ontnemen we kinderen daarmee niet ongewild hun mogelijkheden voor groei?
Verder lezen »
Ook interessant:
Vlinderwijs Talentenboom
Bij Educare 2014 nummer 3, pagina 6-9.
Tweewekelijks schrijven de kinderen in de talentenboom wat ze de volgende periode willen ontwikkelen. Na die periode tekenen ze dan een rups of vlinder bij het talent.
Vlinderwijs / Kinderwijze scholen – Antwerpen
Verder lezen »